onsdag 10 februari 2016

VÄRLDENS bästa jobb :-)

Alltså det här med att ha ett arbetslag som fungerar, det är verkligen viktigt för mig. Jag bytte nyss lag och var från början lite orolig över hur jag skulle tas emot och så där, men rackans vad den oron var obefogad! Jag hamnade återigen i ett kanonarbetslag (tur eller skicklighet, det är frågan) och känner att det finns en omtanke utöver det vanliga här. Idag åkte jag ner till jobbet för att hälsa på och vara med på planeringen, och då överraskar de mig med ursöta blommor som dessutom passade min rosa outfit perfekt! Givetvis blev jag lipglad ❤️


Att dessutom få en massa varma kramar från våra goa ungar och förväntansfulla tillrop om att det är kul att jag är tillbaka.... Det är verkligen en ynnest och en egoboost utöver det vanliga att få vara "fröken".
Puss på er!

tisdag 9 februari 2016

Underbara Meekatt

Igår träffade jag Malin Meekatt Birgersson igen, såååå kul! Vi blev sex tjejer denna gången som åt och drack, men framförallt SKRATTADE kvällen lång. Älskar hennes läsarträffar, det blir en så härlig mix av främmande kvinnor som berikar varandras liv för en kväll. Lite trist att knappt äta en halv barnportion av potatismos men vad gör det, det är sällskapet som räknas! Jag passade också på att köps Malins (h)ärliga bok LÅT MAMMA BAJSA IFRED! Vill du få träningsvärk i magen och gråta så det skvalar så köp den. Får den inte dig att känns något så lovar jag att ersätta dig för dina utlägg.
Puss på er!

lördag 6 februari 2016

Alive at least

Borta bra men hemma bäst säger man ju, och jag har verkligen haft galen hemlängtan. Att först bli mammbo och sedan hinna till ringa en ynka natt i egen säng innan operationen ger den känslan. I torsdags kom jag hem iallafall, trots febriga barn med snuva och hosta. Hade en hastig tanke på att sätta mig i säkerhet hos min syster eller nåt, men längtan var för stark.
Här hemma börjar nu *peppar,peppar* familjen repa sig och jag kämpar på för att bli kompis med min nya mage. Så länge jag inte är hungrig, mätt eller toanödig så går det riktigt bra, haha. Magen krampar en hel del och jag känner mig urlakad. Där emellan har jag (korta) stunder då jag inte alls tänker på att jag gick igenom en stor magoperation i tisdags! Jag försöker att äta små mängder väldigt mjuk mat under lång tid, men magen är hellre hungrig faktiskt. Problemet då är att blodsockret skjunker så fort att jag blir svimfärdig... Ja, som ni fattar är jag värre än ett spädbarn. Jag behöver äta, rapa, bajsa och sova. Och så lite rörelse där emellan innan allt börjar om igen. Det är en jäkla tur att man bli sjukskriven för jag klarar knappt att ta hand om mig själv, än mindre någon annan. Nu ska jag sova en stund och smälta maten. Sen blir det nog bättre igen!

onsdag 3 februari 2016

Vackra Carlanderska

Godmorgon vänner. Operationen utfördes igår och enligt läkaren har allt gått bra. Sov bort typ hela dagen igår och märkte knappt nät kvällen gled över till natt. Således vaknade jag visst kl 05 idag (varför händer det aldrig när jag har nytta av det) och har nu hunnit med morgonens alla tester och njuter av en liten kopp te. Det är gott med något ljummet att dricka som omväxling till vatten, saft och nyponsoppa! Jag har blivit kollad varannan timme hela natten, men nu glesar de ut kontrollerna och nyss kopplade de bort droppet. Så nu ska kroppen försörja sig själv! Strax tänkte jag ta ytterligare en runda i den fina korridoren. Vårdavdelningen här på Carlanderska är verkligen vacker! Mitt enkelrum är stilrent vitt med dryga tre meter i takhöjd, stuckatur och shabby chock-vita karmstolar. En vacker start på min spännamde resa :-)

)
Minsta lilla vattenglaset ever! Kannan rymmer 2,5 dl 🙈

måndag 1 februari 2016

Descutan och fjärilar i magen

Inatt ska jag äntligen sova i min egen säng. Intill min man. Det ska bli så skönt! Men innan dess ska jag utföra ännu en dubbeldusch med descutan, håret bli till ännu mer svinto och hela kroppen klia ytterligare lite i ett desperat skrik efter den fuktcreme som den inte kommer att få. Det är dan före idag. Imorgon bitti klockan 08:00 ska jag infinna mig på Carlanderska (ursäkta stavfelen i tidigare inlägg) för min Gastric Bypass. Jag har varit helt lugn fram tills ikväll, nu plötsligt har fjärilarna i magen panik och fladdrar runt som om de gick en säker död till mötes. Nåja, 08:00 får jag lugnande ;-)
Wish me luck!