Idag är en svår dag, där jag kämpar för att se positivt på livet fastän det pissar på mig.
Idag gick något fel på sjukgymnastiken, riktigt fel. Höften låste sig (halkade ur sitt läge?) med akut smärta som följd. Jag har lätt till tårar när jag blir känslomässigt berörd, att gråta av smärta däremot är ovanligt. Jag är helt enkelt van och för bra på att ta smärtan. Men idag....! Jag höll på att tuppa av utav smärtpådlaget och tårarna rann utan att jag kunde påverka det alls. Fan!! Nu har jag legat på min säng med isomslag i snart två timmar. Förtvivlan är det enda ord som på något sätt kan beskriva mitt känsloläge just nu.
Jag försöker fokusera på mina möjligheter, vad jag längtar efter och vilka positiva förväntningar jag har på mitt liv. Drömmer om en Thailandsresa nästa vinter, det är skönt att vila tankarna på fantastiska bilder från paradisstränder, djungels grönska och myllrande korallrev i klara turkosa vatten. Det ger mig en liten kick att leta i mitt minne efter platser vi besökt, arter jag sett och drömma om det som en gång ska komma.
Jag specificerar mina förväntningar inför kvällens informationsträff om gastric bypass på Calanderska. Jag väger för och emot operationen, eller mer sanningsenligt så försöker jag hitta alla anledningar till att i n t e genomföra den, för det är ett stort beslut att fatta och jag vill inte rusa in i den utan att verkligen ha övervägt alla fördelar och nackdelar.
Jag försöker fokusera på det fantastiska med att få arbeta igen, att varje dag mötas av barnens spontana känslouttryck, få ta del av deras värld och alla de kloka tankar de har om hur livet skulle vara om de fick bestämma. Jag älskar ivern och nyfikenheten, den oförställda ärligheten, känslostormarna och tanken på att allt är möjligt. Vi utvecklas tillsammans men bara om jag vågar vara barnslig i min vuxna kropp. Det är en fin men viktig skillnad i att leda och förleda. Jag vill så gärna att min kropp ska hålla för mitt älskade jobb som fritidspedagog!
Nu måste jag byta is igen!