Sara snackar
onsdag 3 januari 2018
Vilket underbart liv jag har! Ja jag känner faktiskt så just nu. 🤗 Det är regn på tvären utanför mitt fönster men jag sitter i fotöljen intill brasan i vardagsrummet och hoppas att vår lilla Siri ska hoppa upp i knät för att fullborda bilden. Siri är vår lussekatt, en ljuvlig och busig liten kattunge som flyttade hit den 13/12 2017. Barnen är nöjda med varsin kompis och jag är bjuden på lunch hos mina föräldrar. Mathias är på sitt nya jobb så jag har så kallad egentid. Det ger mig kraft att vila utan intryck från andra människor en stund varje dag. Det hjälper mig att hantera smärtan bättre. Den är givetvis på plats även idag, precis som alla dagar, men den hindrar mig inte från att ha ett underbart liv. Hoppas att du känner likadant just idag! 💕
måndag 4 december 2017
Hallå igen!
Det var tydligen snart två år sedan jag uppdaterade senast, så det är väl dags tänker jag. Mycket har hänt och jag kan inte dra allt nu men låt mig ge er några exempel:
▪️ Alla tre barnen har bytt skola. Maja går numera estetisk inriktning och Ida handboll på en kommunal högstadieskola och Lilly går på en kommunal F-5 skola i hopp om att skolnärvaron ska förbättras.
▪️ Kroppen har rasat fullständigt. Händer, fötter, armbågar, skuldror, underliv, bäcken -you name it!
▪️ Många saker i kroppen har blivit LAGADE :) Armbågar, framfall och SI-led är opererade med fantastiskt resultat!!
▪️ Jag har blivit invald som kyrkopolitiker i vår församling för Fria listans räkning. En spännande period ligger framför mig där jag bland annat får vara med och forma visionsarbetet och prioritera budgeten i församlingen. Dessutom får jag ju testa på politiken rent allmänt, något kag länge varit nyfiken på men ej funnit något politiskt parti för mig.
▪️ Vi har köpt ny bil, Pärlan. En underbar pärlemorvit Kia Optima med vinröd skinnklädsel och allt lull-lull jag kan önska mig. Den har till och med rattvärme och 7 års nybilsgaranti!
▪️ Lilly har även hon diagnostiserats med Q79.6!alltså Ehlers Danlos syndrom, hypermobilitetstypen alltså hEDS. Tufft besked för såväl henne som mig och övriga i familjen.
▪️Min käre make har blivit 40 och som den silverrygg han är blir han gråare och snyggare för varje år. Skägget blir tydligen också längre av nån anledning, tror det växer av alla komplimanger han får.
▪️ Jag har blivit kortare, gråare och kaxigare i håret. Älskar min frisör Maja Samin på Hårzonen i Kungsbacka för att hon verkligen ser vad vi kan hitta på och för att hon vågar säga som det är.
Det var ett axplock av allt som hänt och som jag lyckas minnas genom smärtfimmam. Vi hörs snart igen!
▪️ Alla tre barnen har bytt skola. Maja går numera estetisk inriktning och Ida handboll på en kommunal högstadieskola och Lilly går på en kommunal F-5 skola i hopp om att skolnärvaron ska förbättras.
▪️ Kroppen har rasat fullständigt. Händer, fötter, armbågar, skuldror, underliv, bäcken -you name it!
▪️ Många saker i kroppen har blivit LAGADE :) Armbågar, framfall och SI-led är opererade med fantastiskt resultat!!
▪️ Jag har blivit invald som kyrkopolitiker i vår församling för Fria listans räkning. En spännande period ligger framför mig där jag bland annat får vara med och forma visionsarbetet och prioritera budgeten i församlingen. Dessutom får jag ju testa på politiken rent allmänt, något kag länge varit nyfiken på men ej funnit något politiskt parti för mig.
▪️ Vi har köpt ny bil, Pärlan. En underbar pärlemorvit Kia Optima med vinröd skinnklädsel och allt lull-lull jag kan önska mig. Den har till och med rattvärme och 7 års nybilsgaranti!
▪️ Lilly har även hon diagnostiserats med Q79.6!alltså Ehlers Danlos syndrom, hypermobilitetstypen alltså hEDS. Tufft besked för såväl henne som mig och övriga i familjen.
▪️Min käre make har blivit 40 och som den silverrygg han är blir han gråare och snyggare för varje år. Skägget blir tydligen också längre av nån anledning, tror det växer av alla komplimanger han får.
▪️ Jag har blivit kortare, gråare och kaxigare i håret. Älskar min frisör Maja Samin på Hårzonen i Kungsbacka för att hon verkligen ser vad vi kan hitta på och för att hon vågar säga som det är.
Det var ett axplock av allt som hänt och som jag lyckas minnas genom smärtfimmam. Vi hörs snart igen!
onsdag 10 februari 2016
VÄRLDENS bästa jobb :-)
Alltså det här med att ha ett arbetslag som fungerar, det är verkligen viktigt för mig. Jag bytte nyss lag och var från början lite orolig över hur jag skulle tas emot och så där, men rackans vad den oron var obefogad! Jag hamnade återigen i ett kanonarbetslag (tur eller skicklighet, det är frågan) och känner att det finns en omtanke utöver det vanliga här. Idag åkte jag ner till jobbet för att hälsa på och vara med på planeringen, och då överraskar de mig med ursöta blommor som dessutom passade min rosa outfit perfekt! Givetvis blev jag lipglad ❤️

Att dessutom få en massa varma kramar från våra goa ungar och förväntansfulla tillrop om att det är kul att jag är tillbaka.... Det är verkligen en ynnest och en egoboost utöver det vanliga att få vara "fröken".
Puss på er!
Att dessutom få en massa varma kramar från våra goa ungar och förväntansfulla tillrop om att det är kul att jag är tillbaka.... Det är verkligen en ynnest och en egoboost utöver det vanliga att få vara "fröken".
Puss på er!
tisdag 9 februari 2016
Underbara Meekatt
Igår träffade jag Malin Meekatt Birgersson igen, såååå kul! Vi blev sex tjejer denna gången som åt och drack, men framförallt SKRATTADE kvällen lång. Älskar hennes läsarträffar, det blir en så härlig mix av främmande kvinnor som berikar varandras liv för en kväll. Lite trist att knappt äta en halv barnportion av potatismos men vad gör det, det är sällskapet som räknas! Jag passade också på att köps Malins (h)ärliga bok LÅT MAMMA BAJSA IFRED! Vill du få träningsvärk i magen och gråta så det skvalar så köp den. Får den inte dig att känns något så lovar jag att ersätta dig för dina utlägg.
Puss på er!
Puss på er!
lördag 6 februari 2016
Alive at least
Borta bra men hemma bäst säger man ju, och jag har verkligen haft galen hemlängtan. Att först bli mammbo och sedan hinna till ringa en ynka natt i egen säng innan operationen ger den känslan. I torsdags kom jag hem iallafall, trots febriga barn med snuva och hosta. Hade en hastig tanke på att sätta mig i säkerhet hos min syster eller nåt, men längtan var för stark.
Här hemma börjar nu *peppar,peppar* familjen repa sig och jag kämpar på för att bli kompis med min nya mage. Så länge jag inte är hungrig, mätt eller toanödig så går det riktigt bra, haha. Magen krampar en hel del och jag känner mig urlakad. Där emellan har jag (korta) stunder då jag inte alls tänker på att jag gick igenom en stor magoperation i tisdags! Jag försöker att äta små mängder väldigt mjuk mat under lång tid, men magen är hellre hungrig faktiskt. Problemet då är att blodsockret skjunker så fort att jag blir svimfärdig... Ja, som ni fattar är jag värre än ett spädbarn. Jag behöver äta, rapa, bajsa och sova. Och så lite rörelse där emellan innan allt börjar om igen. Det är en jäkla tur att man bli sjukskriven för jag klarar knappt att ta hand om mig själv, än mindre någon annan. Nu ska jag sova en stund och smälta maten. Sen blir det nog bättre igen!
Här hemma börjar nu *peppar,peppar* familjen repa sig och jag kämpar på för att bli kompis med min nya mage. Så länge jag inte är hungrig, mätt eller toanödig så går det riktigt bra, haha. Magen krampar en hel del och jag känner mig urlakad. Där emellan har jag (korta) stunder då jag inte alls tänker på att jag gick igenom en stor magoperation i tisdags! Jag försöker att äta små mängder väldigt mjuk mat under lång tid, men magen är hellre hungrig faktiskt. Problemet då är att blodsockret skjunker så fort att jag blir svimfärdig... Ja, som ni fattar är jag värre än ett spädbarn. Jag behöver äta, rapa, bajsa och sova. Och så lite rörelse där emellan innan allt börjar om igen. Det är en jäkla tur att man bli sjukskriven för jag klarar knappt att ta hand om mig själv, än mindre någon annan. Nu ska jag sova en stund och smälta maten. Sen blir det nog bättre igen!
onsdag 3 februari 2016
Vackra Carlanderska
Godmorgon vänner. Operationen utfördes igår och enligt läkaren har allt gått bra. Sov bort typ hela dagen igår och märkte knappt nät kvällen gled över till natt. Således vaknade jag visst kl 05 idag (varför händer det aldrig när jag har nytta av det) och har nu hunnit med morgonens alla tester och njuter av en liten kopp te. Det är gott med något ljummet att dricka som omväxling till vatten, saft och nyponsoppa! Jag har blivit kollad varannan timme hela natten, men nu glesar de ut kontrollerna och nyss kopplade de bort droppet. Så nu ska kroppen försörja sig själv! Strax tänkte jag ta ytterligare en runda i den fina korridoren. Vårdavdelningen här på Carlanderska är verkligen vacker! Mitt enkelrum är stilrent vitt med dryga tre meter i takhöjd, stuckatur och shabby chock-vita karmstolar. En vacker start på min spännamde resa :-)
)
Minsta lilla vattenglaset ever! Kannan rymmer 2,5 dl 🙈
)
Minsta lilla vattenglaset ever! Kannan rymmer 2,5 dl 🙈
måndag 1 februari 2016
Descutan och fjärilar i magen
Inatt ska jag äntligen sova i min egen säng. Intill min man. Det ska bli så skönt! Men innan dess ska jag utföra ännu en dubbeldusch med descutan, håret bli till ännu mer svinto och hela kroppen klia ytterligare lite i ett desperat skrik efter den fuktcreme som den inte kommer att få. Det är dan före idag. Imorgon bitti klockan 08:00 ska jag infinna mig på Carlanderska (ursäkta stavfelen i tidigare inlägg) för min Gastric Bypass. Jag har varit helt lugn fram tills ikväll, nu plötsligt har fjärilarna i magen panik och fladdrar runt som om de gick en säker död till mötes. Nåja, 08:00 får jag lugnande ;-)
Wish me luck!
Wish me luck!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)