Det var tydligen snart två år sedan jag uppdaterade senast, så det är väl dags tänker jag. Mycket har hänt och jag kan inte dra allt nu men låt mig ge er några exempel:
▪️ Alla tre barnen har bytt skola. Maja går numera estetisk inriktning och Ida handboll på en kommunal högstadieskola och Lilly går på en kommunal F-5 skola i hopp om att skolnärvaron ska förbättras.
▪️ Kroppen har rasat fullständigt. Händer, fötter, armbågar, skuldror, underliv, bäcken -you name it!
▪️ Många saker i kroppen har blivit LAGADE :) Armbågar, framfall och SI-led är opererade med fantastiskt resultat!!
▪️ Jag har blivit invald som kyrkopolitiker i vår församling för Fria listans räkning. En spännande period ligger framför mig där jag bland annat får vara med och forma visionsarbetet och prioritera budgeten i församlingen. Dessutom får jag ju testa på politiken rent allmänt, något kag länge varit nyfiken på men ej funnit något politiskt parti för mig.
▪️ Vi har köpt ny bil, Pärlan. En underbar pärlemorvit Kia Optima med vinröd skinnklädsel och allt lull-lull jag kan önska mig. Den har till och med rattvärme och 7 års nybilsgaranti!
▪️ Lilly har även hon diagnostiserats med Q79.6!alltså Ehlers Danlos syndrom, hypermobilitetstypen alltså hEDS. Tufft besked för såväl henne som mig och övriga i familjen.
▪️Min käre make har blivit 40 och som den silverrygg han är blir han gråare och snyggare för varje år. Skägget blir tydligen också längre av nån anledning, tror det växer av alla komplimanger han får.
▪️ Jag har blivit kortare, gråare och kaxigare i håret. Älskar min frisör Maja Samin på Hårzonen i Kungsbacka för att hon verkligen ser vad vi kan hitta på och för att hon vågar säga som det är.
Det var ett axplock av allt som hänt och som jag lyckas minnas genom smärtfimmam. Vi hörs snart igen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar