måndag 14 december 2015

Allergivänliga gran och känslan av ett tropiskt vattenfall

Idag är huset ganska hemtrevligt om jag får säga det själv. Vår fina plastgran är på plats och det doftar kaffe och brasa, en helt oslagbar kombination om du frågar mig! Att dessutom kung Bore kom på besök inatt var ju uppenbarligen för bra för att vara sant.
Fick för mig att knipsa av ett par kvistar idegran för att allergivänliga pimpa mina annars så tråkiga gardinstänger. Det kunde ha varit en bra idé. För någon helt annan alltså! För mig innebar ett ynka försök till handlingen tårar av brännande smärta och att det vattenfall som rinner över mitt ryggslut och säte skruvade upp termostaten från ljummet till tropiskt. Kanske ska kolla så att jag inte kissat ner mig trots allt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar