måndag 21 december 2015
Influensa och tomtelatte
Nu är jag faktiskt trött på att ha sjuka barn, kass kropp och läkarbesök. Så jag tog en time-out! Tack vare snälla föräldrar och en enastående bättre hälft så sitter jag nu i en skön fotölj på Espresso House, med en tomtelatte och en kaka och Peter Jöback i lurarna. Detta var precis vad jag behövde! Här kan jag sitta och filosofera över livet för AKG-lurarna stänger ute sorlet omkring mig helt perfekt. Tankarna snurrar kring de sista julklapparna, den sköna brusten på måsten, längtan efter vänner som jag träffar alldeles för sällan. Jag grubblar också kring hur otroligt lyckligt lottad jag är som har det så bra och hur olika livet kan kännas. Just nu är jag oändligt tacksam för att Lilly bara har influensa, att försäkringskassan betalar ut sjukpenning till mig, att jag har en så förstående chef och för mitt fantastiska skyddsnät. Ni vet vilka ni är och ni gör mig rik! Nu är latten slut och jag ska spana vidare. Hare bra!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar