Nu är det jullov. Ordet andas förväntan! Idag var det klassisk julavslutning i kyrkan för barnen, två knôfulla sittningar med en faslig massa människor, hundratals solistuppträdanden, långt tråkigt rektorstal och en massa skönsång. Mellan hade hög feber men Liten och Stor var på plats och sjöng. Ingen av dem ville dock sitta med sina klasser utan jag hade två mysiga klängiga tjejer PÅ mig.
Väl hemma var tjejerna pigga och glada igen så nu har de kokat kola, satt nejlikor i apelsiner, skapat julbingo och spelat sällskapsspel. Tyvärr la jag alla kolorna i en skål med påfund att vi nu har en smet av chokladkola där alla får gräva upp en lämplig klump att stoppa i munnen. Sa jag att Mellan är snörförkyld? Heja mig?!
Barnen har också lagt alla paket under granen idag. Ja alltså, alla paket från MIG. Tydligen har jag gått helt banans med julklapparna i år. Igen. Jag som brukar försvara paketkalendern med att den är ett sätt att minska julklappsberget. Nåt säger mig att jag inte kommer undan med den förklaringen igen, haha!
Nu ska jag fortsätta läppja champagne och se på Kändisbarnvakten med snoriga barn. Kola någon?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar