fredag 8 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter

Ligger i badkaret och bloggar, haha. Tända ljus, skum och behaglig tystnad. Utanför faller snön äntligen och barnen roar sig med plattorna medan de inväntar tillräckligt snödjup för pulkaåkning. Det känns så fantastiskt stilla att jag tvivlar på att ögonblicket ens är verkligt. Kanske är det bara en vacker produkt av min fantasi?
Jag har börjat jobba igen! 25% fördelat på tre dagar per vecka för att möjliggöra sjukgymnastik och återhämtning. Än så länge håller det :-) Jag älskar verkligen mitt jobb! Att få möta alla dessa barn, dela deras tankar och vetgirighet. Att få hjälpa dem finna ny kunskap och hitta strategier för att våga testa, misslyckas och testa igen. Det är verkligen häftigt att veta att jag får umgås med framtidens beslutsfattare, att det jag lyckas eller misslyckas med kan påverka vårt framtida samhällsklimat. Håll tummarna att kroppen håller bara!
Idag blir det en vilsam dag för ikväll ska jag och maken ut och äta och gå på bio med ett par vänner! Gott nytt 2016 på er allihop, låt oss tillsammans göra detta till ett år att minnas med glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar