Jag har nu levt på äcklig pulverdiet i 5 dagar och idag är det fredag. Ni vet den där känslan när veckan är slut, man vill laga nåt gott, hälla upp ett glas vin, kanske lite goda ostar... Well, not today. Jag bjuds ytterligare chokladshake medan familjen äter pizza, nachos och glass i chokladskålar. Men inte är jag bitter? Jo, visst fan är jag det! Just nu ligger jag på sängen och surar så att jag slipper se eländet. Förbannade gener som gjort mig till en fantastisk människotyp genom evolutionen, men till en värdelös nutidsmänniska. Nu finns det överflöd av mat så kroppen måste inte lagra så fort den får chansen.
Jag försöker hålla full fokus på målet, den 2 februari är snart och då ryker rovdjursmagen! Just pizza och nachos är ingen diet som lär funka framåt heller, men vanlig mat. Shit vad jag längtar! För att hjälpa mig att hålla mig på banan köpte jag en söt blus som jag ska njuta av när min storlek krympt ner till L/XL
Imorgon är det lördag och dags för kalas. Kanske ska jag lägga isbitar i shaken då? 🙈
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar